nedeľa, augusta 31, 2008

Snímky z nového satelitu s najvyšším rozlíšením exkluzívne pre Google Maps

Spoločnosti GeoEye a Google oznámili vo štvrtok spoluprácu, v rámci ktorej bude nový satelit GeoEye-1 patriaci GeoEye dodávať snímky pre Google Maps a Google Earth.

Satelit GeoEye-1, ktorý bude vypustený 4. septembra, bude komerčným satelitom s novým najvyšším rozlíšením fotografií. Pri monochromatickom snímaní bude jeden pixel reprezentovať 41 centimetrov, doterajšie najlepšie komerčné satelity mali rozlíšenie 50 centimetrov.

Farebné snímky nového satelitu majú rozlíšenie 1.65 metrov. Cena satelitu je 502 miliónov dolárov.

Podľa licencie, ktorú GeoEye získala od vlády USA, bude musieť u snímok znižovať rozlíšenie na 50 centimetrov. Zákazníci ale môžu s individuálnym povolením vlády USA získavať aj snímky v plnej kvalite, informuje na svojich stránkach spoločnosť GeoEye. V súčasnosti nie je známe, či Google o takúto výnimku požiadal.

Podľa
agentúry Reuters je dohoda medzi Google a GeoEye exkluzívna a snímky z nového satelitu budú dodávané spomedzi spoločností poskytujúcich satelitné zábery na Internete len spoločnosti Google.

Na prvom stupni nosnej rakety Delta II bude zároveň pri štarte logo spoločnosti Google.

Satelit bude prelietavať nad územím väčšinou o 10:30 doobeda miestneho času, za deň obehne Zem pätnásť krát a nad každým miestom na Zemi v zmysle možnosti vytvorenia snímok pod rozličným uhlom bude raz za tri dni. Snímať dokáže samozrejme naraz ale výrazne menej povrchu ako je v jeho dosahu, za deň v monochromatickom snímaní dokáže zmapovať 700 tisíc kilometrov štvorcových.

Prvé snímky má Google zo satelitu dostávať do dvoch mesiacov po štarte.

Druhá vylepšená beta verzia Internet Explorera 8

Spoločnosť Microsoft vydala v stredu druhú inovovanú beta verziu svojho pripravovaného prehliadača Internet Explorer 8, ktorá je oproti prvej verzii určenej najmä pre vývojárov smerovaná aj na odskúšanie bežnými užívateľmi.

Inováciou pri práci s tabmi je podpora skupín tabov odlíšených farebne. Nová skupina vzniká pri otvorení úplne novej stránky zo záložiek, priamym napísaním URL alebo napríklad z vyhľadávacieho políčka. Pri otvorení linky z existujúceho do nového tabu je tento zaradený do skupiny rodičovského tabu.

Taby je možné vyčleniť do novej skupiny, presúvať medzi skupinami a zároveň vykonávať operácie naraz s celými skupinami tabov. Správanie novej funkčnosti je podobné ako funkčnosť zabezpečovaná viacerými rozšíreniami pre Firefox.

Novým je InPrivate Browsing mód, v ktorom IE 8 neukladá trvalo žiadne dáta a na PC tak nezostávajú stopy po stránkach navštívených v tomto móde. Príbuzná funkčnosť InPrivate Blocking umožňuje selektívne zakázať najčastejší obsah na stránke naťahovaný zo stránok tretích strán, ktorý tak môže byť použitý na analyzovanie celkového správania užívateľa na webe.

Zmenou prešli políčko s adresou a vyhľadávacie políčko s návrhom vyhľadávaných kľúčových slov, ktoré zobrazujú viac členených informácií a v prípade políčka s adresou rozširujú automatické vyhľadávanie z prvej beta verzie o prehľadávanie sledovaných RSS feedov. Viacero informácií zobrazuje aj novootvorený prázdny tab, napríklad ponuku obnovenia naposledy zatvorených tabov a spustenie InPrivate módu.

Oproti prvej verzii prišlo k zmene spôsobu prepnutia do režimu kompatibility s Internet Explorerom 7, keď sa priamo v navigačnej lište nachádza iba tlačidlo na zapnutie režimu kompatibility a nevolí sa konkrétne jadro.

Bezpečnostný Safety Filter blokujúci nebezpečné a phishingové stránky bol v druhej beta verzii premenovaný na SmartScreen Filter a pridal blokovanie niektorých XSS útokov a funkčnosť Activies bola premenovaná na Accelerators.

Reklama na iPhone zavádzajúca, v Británii zakázaná

Britská organizácia pre posudzovanie dodržiavania kódexu reklamy Advertising Standards Authority (ASA) vyhodnotila reklamu na iPhone vysielanú vo Veľkej Británii ako zavádzajúcu a v súčasnej podobe ju spoločnosti zakázala vysielať.

Voči slovnému doprovodu reklamy "Nikdy neviete, ktoré časti Internetu budete potrebovať... preto všetky časti Internetu sú na iPhone" boli podané dve sťažnosti.

Tieto namietali, že tvrdenie je vzhľadom na chýbajúcu podporu Flashu a Java appletov v mobilnom Safari na iPhone zavádzajúce. ASA sťažnostiam vyhovela.

Podľa
denníka Guardian spoločnosť Apple pri posudzovaní sťažností argumentovala, že všetkými časťami Internetu sa myslia všetky webové stránky a nie všetka funkčnosť.

ASA vysvetlenie Apple ale neakceptovala a v súčasnej podobne zakázala reklamu vysielať.